Simpel SIM Only abonnement
Simpel Data Only
Het is bij Simpel ook mogelijk om een data only abonnement af te sluiten. Dat betekent dat je een sim only abonnement met enkel internet kunt afsluiten. Handig voor een laptop of tablet, of als je eigenlijk nooit belt.
- Djenaira uit amsterdam
1 ster is al teveel.. brengen extra kosten in rekening terwijl het nummer al geblokkeerd is. binnen 2 maanden al 118 euro lichter, terwijl het sim-only pakket 11 euro per maand is. voor mij eens en nooit meer!
- Maurice uit Nijmegen
Met verbazing lees ik de negatieve reacties van Simpel. Mijn vrouw en ik hebben T-Mobile, de kinderen sinds augustus 2018 beide een 2-jarig Sim Only abonnement (voor 10,- onbeperkt bellen, 500sms en 5Gb data). Na de overstap van de kinderen direct een bevestigingsmail van Simpel ontvangen. Binnen twee dagen de simkaarten in huis en het werkt perfect tot de dag van vandaag. Ik en mijn vrouw hebben met T-Mobile op met IPhone 7plus vaker minder bereik dan mijn kinderen (ze zijn dan ons dus ik vergelijk appels met appels). Mijn dochter had per abuis de 2e maand een overschrijding van 300Mb data keer 0,15ct dus dat was 45 euro. Simpel gebeld (maar een paar minuten wachten) en de situatie uitgelegd. Wij kregen het advies om het plafond in te stellen voor 0.50ct per maand. Daarnaast kregen we een coulance regeling en de 45,- werd netjes terugbetaald. Sinds dien nooit problemen of onnodige overschrijding. Mijn kinderen (12 en 15) controleren zelf via de app. Kortom zeer tevreden! Enige reden die ik kan verzinnen dat ze met de actie van het afgelopen half jaar te hard gegroeid zijn met abonnees en nu callcenters inzetten als klantenservice. Iets anders kan ik niet verzinnen maar dat is speculeren. Voor alsnog dus zeer tevreden!
- Michel Doornbosch uit Groningen
Iedere dag contact met de firma SIMPEL. Het bereik is buiten gewoon hopeloos, wordt er zelfs gek van. Hoop dat Tros radar mij gaat bellen voor een gesprek. Wil graag oog in oog staan met de directeur.
- Hannes uit Arnhem
Simpel.. daar wordt je simpel van... Niet op overstappen. Slechte klantenservice, mail worden stelselmatig te laat of niet beantwoordt.. ellenlange wachttijden als je hun belt. Spookbedragen zoals reactivatiekosten GPRS.. terwijl je nul data verkeer hebt gegenereerd. Alles moet je extra voor betalen. Nummerbehoud is een ramp als je zo verstandig bent weer over te stappen... en kost je zeker een paar extra maanden abonnementskosten terwijl je er al niet meer mee kan bellen.. incassokosten.. alles ter voordelen voor hen en ten nadele van jou. Wees gewaarschuwd: aan deze club wil je niet twee jaar vastzitten. O ja bel niet in het buitenland want je wordt arm en dan werkt het belplafond ook niet. Gewoon een bedrijf die klanten maar vervelend vindt.
- Peter Vugts uit Eindhoven
Waardeloos. Het abonnement van mijn dochter rammelt aan alle kanten. Ze berekenen sinds 1 juli 30ct per belminuut en sms binnen haar bundel van 100 sms. Meerdere malen telefonisch contact. Zijn ze aan het oplossen (niet dus). Bellen vanuit buitenland kan ze ook niet, ben ik ook al maanden mee bezig. Nu kan ze helemaal niet meer smsen omdat ze die 30ct nu tot haar belplafond door hebben laten lopen. Belplafond moest eraf, komt allemaal goed beweren ze (moet je wel in Sinterklaas geloven want anders kun je het wel schudden). Toen ik het beu was telkens te moeten bellen en zo'n 30 minuten moest wachten tot ik iemand kon spreken en daarvoor ook nog iedere keer 35ct moet betalen heb ik meerdere malen een mail verzonden. Hun antwoord; Het was allemaal al telefonisch opgelost toch? Whaaaaa!! Ik laat het abonnement beeindigen, waardoor ik waarschijnlijk nog 9 maanden door moet betalen omdat dat in de voorwaarden staat, maar begin er niet aan want het is niets.
- Sjaak uit Amersfoort
Simpel is goedkoop. Daar houdt het dan ook bij op. Ik heb wel gezien dat ze nu een sim only abonnement aanbieding hebben voor met half jaar gratis abonnement, aansluitend aan je 2 jarige abonnement. Maar goedkoop zijn ze, dat wisten we al. Dit soort acties trekt mij dus niet over de streep. Ik ga over anderhalf jaar opzeggen, dan ben ik er eindelijk weer van af.
- Jos uit Son
Ik ben een tijdje terug overgestapt van Hi naar Simpel. Daar heb ik nu spijt van. Ja, het is goedkoop en het bereik redelijk maar daar houdt het voordeel op. Overstappen duurde onnodig lang en vergde een aantal telefoontjes naar de helpdesk. De 'mijnsimpel' pagina biedt vrijwel geen zinnige informatie en aanpassen naar een duurder abonnement met internet maar minder SMSjes gaat niet. Volgens de helpdesk kan ik dit pas na 2 jaar pas wijzigen. Het is met je mobiel niet mogelijk om je status te achterhalen (hoeveel SMSjes en minuten nog over deze maand). Zodra die 2 jaar om zijn zeg ik op.
Veelgestelde vragen over Simpel
Hoe werkt een belplafond?
Op welk mobiel netwerk zit Simpel?
Kan ik bij Simpel een nano simkaart bestellen?
Simpel sim only
Wie op zoek is naar een goedkoop sim only abonnement moet Simpel zeker meenemen in zijn vergelijking. Simpel biedt voordelige sim only abonnementen vanaf € 3,50, waarbij nummerbehoud vanzelfsprekend gratis is. Simpel is dan ook vooral bekend om de heel goedkope sim only aanbiedingen.
Geen eigen netwerk
Simpel heeft geen eigen netwerk, maar maakt gebruik van het betrouwbare netwerk van Odido. Dit netwerk is al meerdere malen als snelste uit de test gekomen, dus daarmee profiteer je met Simpel alsnog van zeer goedkope sim only op het Odido netwerk.
Internet, onbeperkt of niet?
Uiteraard heeft dit best geteste netwerk ook landelijke 4G-dekking, zodat jij altijd en overal snel kunt internetten. Simpel sim only biedt weliswaar geen onbeperkt internet, maar met 4G internet bundels tot 10GB kunnen veruit de meeste mensen ruimschoots uit de voeten.
Onbeperkt bellen
Bij een Simpel only kun je elk abonnement tegen een kleine meerprijs uitbreiden tot onbeperkt bellen. Bij Simpel bel je zo onbeperkt, en weet je qua kosten altijd waar je aan toe bent. Simpel is overigens wel wat anders dan Belsimpel; daar waar Belsimpel een online telecomwinkel is, is Simpel dus de bekende sim only provider.
Looptijd van je sim only abonnement
Simpel sim only is helaas niet maandelijks opzegbaar. Om de scherpe prijzen te kunnen blijven aanbieden, kies je bij Simpel altijd voor een sim only van 1 jaar of een sim only van 2 jaar. Uiteraard is een langer lopend sim only abonnement ook bij Simpel altijd nét iets goedkoper.
Geen kredietcheck
Simpel kijkt niet naar registraties bij het BKR in Tiel. Er vindt geen vooraf controle plaats en dus kan iedereen direct een abonnement afsluiten bij Simpel.
Controle over je kosten
Naast de scherpe sim only tarieven van Simpel, biedt de provider ook om een belplafond in te stellen. Hiermee stel je eenvoudig in hoeveel je maandelijks maximaal uit wil geven, zodat je niet voor onverwachte kosten komt te staan. Hierdoor heb jij altijd de volledige controle over de maximale kosten per maand. Dit belplafond is in te stellen vanaf € 10,- per maand.
Ervaringen van andere Simpel klanten
Lees alle Simpel sim only ervaringen in het review overzicht.